Showing posts with label Petua. Show all posts
Showing posts with label Petua. Show all posts

Petua : Elakkan Rambut Gugur Dengan Tembikai

Hey Peeps!

Korang pernah dengar tak ayat ni
"Mencegah itu lebih baik daripada mengubati? "
konfomlah pernah kan...
Oke! so today dila nak kongsikan dengan korang
camne nak elakkan rambut dari gugur...

Oke! sebelum tu dila nak tanya...
korang pernah kan makan tembikai..
hahaha...stupid question...
konfom2 lah korang pernah makan tembikai...hehehe
wahai pembaca sekalian...kulit tembikai tu merupakan cara nak elakkan rambut dari gugur
ha...mesti korang pun baru tau kan..hahaha
takpew2...biar dila tunjukkan cara nak lakukan petua ni

  • selepas korang dah makan isi tembikai dan hanya tinggal kulit tembikai...korang sapukan lah atau gosokkan bahagian dalam kulit tembikai yang warna putih tu kat kepala
  • tunggu selama 15 hingga 30 minit supaya ia meresap masuk ke kepala
  • Then bilaskan dengan air suam
insyallah petua ni akan berkesan...oke! korang kena amalkan petua ni
seminggu sekali....

Nota Kaki :
lepas makan isi tembikai..jangan plak korang terus sapu kat kepala..kotor nnti rambut korang
melekat sisa-sisa isi tembikai yang korang makan...basuh dulu yew sebelum guna....

Tengs For Read

Petua : Kuku Berkilat Dengan Bawang Putih

Hello Peeps....
ada sapa-sapa tak kat sini nak kuku camni

Oke! dila ada petua camne nak licinkan kuku tu..ha...mesti korang nak tau kan
oke jom ikut dila scroll ke bawah

  • 1 ulas bawang yang dibuang kulitnya
  • Pecahkan bawang tu (jangan sampai lumat)
  • Sapu pada kuku korang yangtak berkilat tu
oke! petua ni korang kena amalkan 3 kali seminggu sapai
lah korang puas hati dengan hasil yang diperolehi....
Selamat Mencuba....


Nota Kaki :
orang lelaki pun boleh try mencuba..tidak salahkan untuk menjaga penampilan
dan kebersihan diri...for gurl..lebih baik guna petua ni daripada menggunakan penggilat
kuku yang sememangnya kita tahu "HARAM" dipakai.......


Tengs For Read

Petua : Licinkan Kulit

Hey Peeps!
Kali ni..dila ada buat satu ruangan untuk berkongsi dengan korang pasal petua-petua kecantikan...
Oke! semua petua yang dila bagi ni tidak memberi kesan sampingan pada kulit sebab sume petua dila
kongsikan meggunakan bahan-bahan semulajadi...

Oke! hari ni buat kali pertamanya dila nak bagi petua kat korang camne nak licinkan kulit...
Mybe ada diantara pembaca mempunyai kulit yang berminyaka atau terdapat parut jerawat dan jerawat
boleh lah mengikuti petua ni...

First sekali korang sediakan dulu bahan ni :
ATAU
  1. Parut salah satu bahan di atas
  2. Then gosok kan perlahan pada muka dan leher
  3. Biarkan selama 20 minit
  4. Kemudian baru cuci muka bersih-bersih dengan menggunakan air suam
Petua ni korang kena amalkan sentiasa sampai lah mendapat hasil yang memuaskan...
Oke! itu sahaja...thnx semua...harap enjoy yew...



Tengs For Read