Penyakit Hati


Itu lah gambaran disaat dila menatap wajah si dia bersama perempuan lain dalam persalinan pengantin.Saat dila melihat dia memeluk perempuan yang kini sah menjadi isteri.Saat dila melihat dia tersenyum bangga kerana telah sah menjadi suami orang.Saat dia ucapkan bahawa dia tak sabar untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang suami...Ya Allah..


Ye, dila macam gadis-gadis yang lain...mengimpikan untuk menjadi suri yang sah kepada kekasih hati.Dila hanya lah insan biasa...Insan yang lemah...Terlalu besar dila impikan ketika bersama di dia...dan kini dila jatuh tersungkur.. rebah menangis kerana impian dila untuk bersama dia berkecai bersama sekeping hati dila ini.

Ye dila akui bukan mudah untuk dila lupakan atau buang hati yang terluka ni..it's not easy..Kalau lah dila boley buat camtu je hati yang berkecai ni pasti saat ni dila tersenyum manis menikmati kehidupan seperti biasa...Seperti tiada apa-apa yang berlaku di antara kita...

How to fix my broken heart?
Guna kan plaster hand? tak sapai 10 saat hati ni berdarah semula...
Guna kan gam yang paling kuat? tak sapai satu jam hati ni dah kembali berkecai....
Hati yang terluka ni memerlukan jangka masa yang lama..ye..terlalu lama..
bukan mudah untuk hati ini pulih...

Ye, Allah sentiasa ada bersama dila...
dila kuat sebab dila tahu dila masih ada Allah...

Ye, family sentiasa ada bersama dila...
dila kuat sebab dila tahu dila masih ada famili....

Ye, PR's Siblings sentiasa ada bersama dila...
dila kuat sebab dila tahu dila masih ada PR's Siblings...

Ye..memang dila akui dila boley jadi kuat...tapi dila tak boley tipu diri dila sendiri...
kadang-kadang hati ini dipungguk rasa rindu..
kadang-kadang hati ini sebak mengenagkan segalanya...
kadang-kadang hati ini sunyi bile tiada lagi insan yang nak dengar celoteh dila 24 jam tanpa henti..
kadang-kadang hati ini teringat setiap kenangan manis bersama si dia...

adik bella pernah pesan kat dila...
Kadang-kadang tu, kita bukan merindui orang tu tapi kite hanya merindui kenangan manis kite
bersama orang tersayang.

dila sentiasa ingat kata-kata tu...actually dila tak pasti sebenarnya..sama ada dila merindui si dia or kenangan manis bersama si dia...

Note si dia :

Awak..satu je dila nak pesan...cukup lah bagi dila harapan..cukup lah..dila tak sanggup dah nak menaggung penyakit hati ni...biarkan dila dengan hidup dila..biarkan dila rawat sendiri hati ni dengan bantuan Allah dan orang di sekeliling dila...mungkin sekarang dila merana kerana penyakit hati ini tapi dila percaya satu hari nanti penyakit hati ini akan hilang walaupun awak takde disisi dila...kerana apa??? kerana saya masih ada Allah,famili saya dan PR's Siblings.


Tengs For Read

4 00 ♥LOVE♥:

Suriana abdul kadir said...

Sabar ye Dieyla... Allah uji org kuat macam Dieyla..

Tizz Tiranah said...

Sabar ya Dila.. :(

Dieyla Dila said...

@Suriana abdul kadir ye sekarang dila bersabar lagi..mungkin lepas ni dila boley jumpa dgn jodoh yang lebih baik :)

Dieyla Dila said...

@Tizz Tiranah ye Tizz.. tengs :')