Contest | Saya sayang kamu, sahabatku !

Click Banner Untuk Join :)


Nama saya dan sahabat saya 
Saya nama Nur Alis Adila and sahabat saya yang comey ni namanya Umi Amera...
and just call her Umi :)

Cerita serba sedikit mengenai kawan saya
Kami dah kenal sejak dari sekolah rendah lagi...dila belajar dalam kelas pertama manakal Umi belajar dalam kelas yang kedua..waktu tu memang dila dah kenal dia..yew lah sapa tak kenal Umi Amera yang selalu jew happening,talkactive,mudah kena sakat and buli oleh budak-budak laki and volume suara dia yang boleh tahan kuat bunyi nya...
Masuk pula alam persekolahan menengah,kami mula berkawan rapat iaitu pada form 2..waktu kiteorang menjadi classmates..memang pada mulanya dila memang tak rapat dengan dia..tapi dari sehari ke sehari hubungan kami semakin rapat..dan dila perasan kami banyak persamaan daripada perbezaan..

Mengapa saya sayang dia?sebabnya...
Kami sama-sama memahami antara satu sama lain...Kami chubby,kami suka makan,kami suka dengan muzik,kami suka menyanyi waktu boring belajar dalam kelas,kami suka bergosip sama-sama,kami suka bergambar,kami sama-sama talkactive and macam-macam lagi..dia sentiasa akan back up saya,kalau ada orang yang kutuk saya dan saya juga akan buat perkara yang sama...

Dia sentiasa ada di sisi saya tak kira waktu senang atau susah..dia juga sentiasa menemani saya...dia juga merupakan pendengar setia buat saya..dia juga yang selalu ambil berat tentang saya...dia juga yang selalu memberi saya kekuatan setiap kali saya rebah dalam menangani masalah..dia juga sahabat setia,sahabat saya yang terbaik..dia juga kakak dan girlfriend...dia...dia...dan dia.. adalah segalanya buat saya...
tanpa dia..tak mungkin saya dapat bertahan dalam mengharungi cabaran hidup....setiap kali dila ada masalah dalam percintaan..dia lah yang sentiasa mendengar segala luahan dila tanpa rasa jemu walau pun sedikit...
dia lah doktor cinta bagi dila..dia sentiasa bagi dila kata-kata semangat dan nasihat agar dila tidak hanyut..
setiap rahsia yang dila simpan,dila pasti akan inform kat dia..kerana dia yakin dengan 100% yang dia merupakan sahabat yang paling dila percayai..dia tahu segala-galanya mengenai dila....bagi dila rahsia dila adalah rahsia bagi dia juga..dila terlalu sayang kat dia...

Korang tau tak..Umi selalu kemaskan buku-buku teks dalam laci dila yang bersepah..dila memang seorang yang malas nak kemaskan laci kat sekolah..so..dialah yang selalu kemaskan...dia juga akan marah pada semua budak laki kalau ada yang kacau dila..dia selalu pertahankan dila..baik kan Umi ni?? :')

2 tahun kami menjadi classmates but this year kami dah form 4 dan kami terpaksa belajar dalam kelas yang berlainan..dila amek Sains Tulen and dia amek Akaun....bila dah kelas yang berlainan korang pun ley faham-faham jew lah macam mana hubungan kami yang rapat bagaikan adik-beradik tup-tup menjadi renggang sedikit..kami terlalu busy dalam pelajaran sehingga kadang-kadang kami tidak sempat bertegur sapa ketika bertembung...sumpah memang dila sedih keadaan yang cam gini..and dila luahkan segalanya keadaan hubungan kami berdua kat seorang kawan dila yang lain...dila chat melalui fb and luahkan pada kawan dila yang seorang ni...dalam chat tu dila salahkan Umi sebab tak tegur dila..tapi tiba-tiba ada seseorang yang telah hacked akaun fb dila and terbaca mesej tu..then dia telah print segala kandungan chit-chat dila yang meluahkan perasaan tu..keesokan harinya,bahan yang di print itu telah sampai ke tangan Umi sendiri..
pada waktu perhimpunan Umi duduk di disebelah dila dengan muka seperti tahan daripada menangis..then dia hulurkan dila bahan print tu..dila sambut huluran dia..Ya Allah betapa kaget nya dila bila melihat kertas tu..Umi yang dari tadi duk tahan air mata akhirnya tumpah juga air matanya daripada tubir matanya..dan pada ketika itu lah baru dila sedar..Ya Allah apa yang telah aku buat ni sehingga mampun menitiskan air mata sahabat baik ku buat kali pertama..Ya Allah betapa jahatnya aku ni.. :'(

Pada ketika itu juga Umi luahkan perasaan kesal dan kecewa nya dia pada dila..dila hanya mampu diam dan dengar segala luahan dia sambil menangis teresak-esak...dila tidak mampu berkata apa-apa..sebab semua ni berlaku disebabkan salah dila sendiri..then habis jew Umi luahkan perasaannya,Umi blah macam tu..pada hari tu juga apa yang dila pelajari kat sekolah satu pun tak masuk sebab asyik duk pikir kan masalah ni..dila dapat merasakan perasaan takut kehilangan seorang sahabat karib..dila takut sangat dengan keadaan itu sehingga perlahan-lahan air mata dila menitis..dan akhirnya dila menangis teresak-esak menyesali perbuatan dila...balik jew dari umah dila terus pergi cari Umi kat sekitar sekolah..tapi Umi takde..then dila tak give up lagi..dila pi umah Umey and dila mintak maaf depan-depan dengan dia..dila terus terang dengan dia..dila hanya ingin meluahkan perasaan jew ketika itu kerana dila tak sanggup lagi menanggung perasaan dila...
alhamdulillah...Umi faham dengan keadaan dila and sudi untuk memaafkan dila..dila bersykur sangat-sangat..

Dila sayang sangat kat Umi sebab Umi masih sudi menerima dila sebagai kawan dila....dan sekarang hubungan semakin rapat..malahan lebih rapat daripada dulu-dulu..dia lah kawan dila dunia dan akhirat..insyallah..moga-moga hubungan kami akan kekal :)


*maaf sebab letak dua picture :)




Tengs For Read

4 00 ♥LOVE♥:

Eyra Hazirah said...

Entry awak ohsemm... dari segmen yang sama...dah follow awak... good luck awak... http://celotehsibudakcomot.blogspot.com/2012/12/saya-sayang-kamu-sahabatku.html

AmIe said...

hai..dri segmen yg sama :)
http://aminahazam.blogspot.com/2012/11/contest-saya-sayang-kamu-sahabatku.html
jemput singgah.. menarik cerita anda ^^

Norazilah Abdullah said...

wah ! entry yg best.. suka sgt !
moga persahabatan hingga ke Jannah :) amin .dr contest yg sma ^_^
http://kutahukuadamu99.blogspot.com/2012/11/contest-saya-sayang-kamu-sahabatku.html

Cik Amal said...

dari segmen sama
semoga kekal persahabatn kalian... aamiin :)
http://sayacikamal.blogspot.com/2012/12/contest-saya-sayang-kamu-sahabatku.html

follow sini